Cascadeloop, dag 1

1 augustus 2023 - Chelan, Washington, Verenigde Staten

Vandaag een lange reisdag, het eerste deel van de Cascade Loop, de highway door de North Cascades.

Eerst langs de Snoqualmie Falls, de imposante waterval. In deze regio speelde de serie Twin Peaks zich af.

Snoqualmie high SnoqualmieSnoqualmie Low

Daarna de Cascade Highway op. Dit blijft voor mij een van de mooiste gebieden die ik ken. Van uitgestrekte landschappen, langs groene bergtoppen en heldere rivieren. En daarna ineens alles bruin en droog: welkom in Oost Washington. Door de bergketen dwars door de staat heeft dit deel een heel ander klimaat. Warm en droog, vandaag rond de 35 graden.

OostOost

Onderweg nog een tussenstop gemaakt in Leavenworth, een soort traditoneel Beiers dorpje, met Duitse straatnaambordjes en bijpassende huizen en restaurants. Heel apart.

LeavenworthLeavenworth

Nu zijn we bij Lake Chelan, een populair watersport gebied. Hopelijk kunnen we daar morgenochtend ook nog even iets van meepakken.

Applebees

Nu douchen en slapen, het was een lange dag.

1. Coby:
    1 augustus 2023
    Jullie hebben al verschillende dingen gezien en gedaan.wat een bijzondere reis. Allemaal verschillende dingen gedaan en er komen nog heel wat dagen en dan nog Lisanne's verjaardag. En dan mooi weer beter dan hier. Geniet er weer van.
  2. Bianca:
    2 augustus 2023
    Leuk om via blog jullie stap voor stap te kunnen volgen. Gefeliciteerd met lisanne haar verjaardag!