Seattle, dag 1

30 juli 2023 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Na een vermoeiende reisdag, vanmorgen maar even rustig aan gedaan. Ik heb amper geslapen, de meiden gelukkig wel goed.

De wandeling naar de sneltram ging vanmorgen een stuk sneller dan gisteravond 😀

We begonnen bij Pike Public Market, jee wat is het daar veranderd. Vroeger waren er, naast de beroemde viskramen wel wat andere zaakjes, nu leek het wel een drukke braderie. Binnen en buiten.

Pike public market Eerste ijsje

Lisanne kocht meteen een lekker (en groot) ijsje en toen we bij de grote viskraam aankwamen begonnen ze net met het ‘visgooien’. Traditioneel doen ze dit gewoon om de grote vissen snel aan de collega te geven die het inpakt, maar tegenwoordig ook gewoon voor de show. Blijft bijzonder. (Zie video's)

Daarna Wings over Washington, een 4D attractie waarin het lijkt alsof je over Washington vliegt. Wow wat was dat mooi en levensecht. We zaten gewoon op een soort lange bank, die omhoog ging en wat bewoog maar het leek echt alsof we vlogen. Heel gaaf. En de beelden heel indrukwekkend.

Na de lunch wandelden we de heuvel op richting de bibliotheek, een imposant gebouw ontworpen door Rem Koolhaas. Mega groot, 11 verdiepingen.

Seattle public libraryLibrary

Toen naar de Skyview, een observationdeck in een wolkenkrabber. Wat een prachtige uitzichten. Lisanne was vooral ontzettend onder de indruk van hoe klein de auto’s beneden waren😀

Skyview Naar beneden kijken

Eenmaal buiten kwam er ineens een optocht langs, met praalwagens en danseressen en paarden etc. Heel bijzonder. In Chinatown kwamen we in een park met een aantal grote spellen (schaken, 4 op een rij), dat was een leuke verrassing.

Chinatown parade 4 op een rij

Aan het einde van de dag weer terug naar de AirBnB en daar nu met de beentjes omhoog.

Wat is het bijzonder om hier weer te zijn! 🥰

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Coby:
    30 juli 2023
    Wat een leuke foto's. Jullie hebben echt vakantie met alles wat jullie zien. En dat was nog maar de eerste dag. Er komen nog veel.meer leuke dingen. Geniet ervan.
  2. Rinus:
    30 juli 2023
    heerlijk,leuk om het nu ook door de ogen van je dochters te zien en zelf ook ouder, ervaar je t anders? ziet er erg mooi uit!!
  3. Teunie:
    30 juli 2023
    Zeker een bijzondere dag .leuke foto.s is zeker mega hoog .en heeft Lisanne nog 4 op een rij gespeeld dat kan ze goed groetjes .teunie